Kaklo osteochondrozė

Kaklo osteochondrozė: kaip atpažinti ir gydyti?

Kaklo osteochondrozė vargina ne tik vyresnio amžiaus, bet taip pat ir jaunus žmones. Statistika rodo, kad mūsų šalyje nuo šio sveikatos sutrikimo kenčia net 80 procentų žmonių, todėl kaklo osteochondrozė neretai yra vadinama šiuolaikinės visuomenės rykšte. Šiai ligai gali turėti įtakos sunkių daiktų nešiojimas, nepatogus miegas, netaisyklingas sėdėjimas, pernelyg mažas fizinis aktyvumas, ir t.t. Kaklą sudaro septyni slanksteliai, kurie ilgainiui dėvisi, diskų elastingumas tampa mažesnis, todėl anksčiau ar vėliau pajuntami ir kaklo osteochondrozei būdingi požymiai.  Tai yra lėtinė liga, kuri gali pasireikšti įvairaus amžiaus žmonėms, nepriklausomai nuo lyties (vis dėlto, dažniau nuo šios ligos dažniau kenčia moterys nei vyrai).

Kaklo osteochondroze

Kaklo osteochondrozės požymiai

Vienas dažniausių simptomų – varginantis galvos skausmas, kuris pajuntamas pasukus galvą (skausmas gali būti maudžiantis, badantis, tempiantis ar net deginantis). Įprastai skausmas pasireiškia kaklo srityje, o vėliau kyla į pakaušinę dalį, smilkinį, ausį, kaktą ir akis. Didesni skausmai įprastai pasireiškia naktį arba ryte, o dienos metu skausmas gali būti nesmarkus arba nejuntamas visai. Kartais pacientams sutrinka klausa, pasireiškia galvos svaigimas.  Retesniais atvejais gali sumažėti kaklo, veido, rankų odos ir raumenų jautrumas, sukant kaklą gali pasigirsti traškesys. Taip pat gali būti juntamas liežuvio patinimas ar nutirpimas, skausmas kaklo ir pečių srityse.

Kaklo osteochondrozės gydymas

Kaklo osteochondrozė gali būti gydoma skiriant pečių, stuburo ir rankų masažus – jie padeda sušildyti ir atpalaiduoti raumenis, todėl skausmas tampa silpnesnis. Svarbu pasirūpinti, kad tam tikrai fizinei veiklai raumenys būtų tinkamai paruošiami – įvairios mikrotraumos gali turėti įtakos kaklo osteochondrozės vystymuisi. Pacientams visuomet rekomenduojama atsisakyti žalingų įpročių, sveikai maitintis ir pakankamai daug judėti, nes tai yra pagrindiniai raktai į sveiką ir ilgaamžį gyvenimą. Jei diagnozuojama kaklo osteochondrozė, panaikinti jos simptomus galima ir vaistais, tačiau tai tebus laikinas sprendimas. Kai siekiama, kad šios ligos simptomai daugiau nebepasireikštų, labai svarbu atrasti susirgimo priežastis bei jas pašalinti, todėl visuomet yra pravartu kreiptis į osteopatą.

kaklo skausmas

Kaklo osteochondrozės gydymas

Nors ši liga šiandien vargina tikrai daug žmonių, tačiau tuomet, jei laikysitės kelių svarbiausių patarimų, kaklo osteochondrozės simptomų galėsite išvengti. Viena svarbiausių taisyklių – kasdien mankštintis (itin palanku atlikti gydytojo specialisto skirtus pratimus). Sėdimas darbas ir pernelyg mažas judrumas yra vienos svarbiausių priežasčių, kodėl imama skųstis kaklo osteochondrozės sukeliamais skausmais, todėl vertėtų nepamiršti reguliariai pasimankštinti, dažniau vaikščioti pėsčiomis. Vertėtų nekilnoti pernelyg sunkių daiktų, saugotis skersvėjo ir kūno atšalimo (ypatingai kaklo srities). Taip pat labai svarbu sveikai maitintis, atsisakyti žalingų įpročių, o prireikus – gerti gydytojo paskirtus kraujotaką gerinančius vaistus.

Gali pagelbėti pratimai

Kai siekiama išvengti kaklo osteochondrozės ar sušvelninti šios ligos simptomus, rekomenduojama kasdien atlikti tam tikrus pratimus – jie padės sustiprinti kaklo raumenis, suteiks energijos bei pagerins kraujotaką:
• Sukite pečius į priekį ir atgal (pratimą atlikite lėtai, kelis kartus pakartodami);
• Sukite galvą į dešinę ir į kairę (neskubėkite, pratimo atlikimui skirkite apie 20 sekundžių, o vėliau kelis kartus pakartokite);
• Spauskite delnu kaktą. Pečius leiskite žemyn, galvą tempkite į viršų;
• Atsisėskite ant kėdės, lėtai lenkite galvą į priekį (tarsi smakru norėtumėte pasiekti krūtinę), tada atloškite galvą. Pratimą pakartokite 6 kartus;
• Stenkitės galva pasiekti pečius. Iš pradžių galvą lenkite prie kairiojo peties, o vėliau – prie dešiniojo. Šį pratimą pakartokite 6 kartus su kiekvienu petimi;
• Dešinę ranką pakelkite į viršų, sulenkite ją virš kairiosios ausies. Tokį pat pratimą atlikite ir su kaire ranka, kartokite po 6 kartus;
• Išbandykite mankštą šiltame vandenyje – žmogaus kūnas vandenyje yra net 10 kartų lengvesnis nei sausumoje, todėl tai yra itin naudinga kenčiant kaklo osteochondrozės skausmus;
• Atsigulkite ant nugaros, po galva pasidėkite kietą nedidelę pagalvėlę, kurią bandykite prispausti pakaušiu, vėliau apsiverskite ant nugaros, ir spauskite šią pagalvėlę kakta (pratimą kartokite kelis kartus po 10 sekundžių);
• Atsigulkite ant nugaros ir apkabinkite kelius. Pasisūpuokite 10-15 sekundžių, pailsėkite, ir pakartokite šį pratimą.
Labai svarbu tai, kad šie pratimai būtų atliekami taisyklingai, tad tuomet, jei abejojate, kad visa tai atliksite tinkamai, pasikonsultuokite su specialistais.

Komentaras

Būkite pirmas ir palikite savo nuomonę

Palikti komentarą

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.