Alkūnės skausmas: medialinis epikondilitas

Medialinis epikondilitas dar vadinamas „golfo žaidėjo alkūne“. Tai – sausgyslių pažeidimas vidinėje alkūnės dalyje. Skausmas ima kamuoti riešo lenkiamųjų raumenų prisitvirtinimo vietoje, vidinėje alkūnės pusėje, ir gali plisti į dilbį bei riešą.

Medialinis epikondilitas yra labai panašus į lateralinį epikondilitą, kuris dar vadinamas „teniso žaidėjo alkūne“. Tik lateralino epikondilito atveju skausmas atsiranda išorinėje alkūnės pusėje.

Skausmas gali būti ūminis arba lėtinis ir atsirasti po truputį, nuolat pertempiant ir pažeidžiant riešo lenkiamųjų raumenų sausgysles.

Medialinis epikondilitas („Golfo žaidėjo alkūnė“) – skausmas vidinėje alkūnės pusėje

 

 

 

 

 

SIMPTOMAI

  • Skausmas ir jautrumas. Dažniausiai skausmas juntamas vidinėje alkūnės pusėje. Kartais skausmas plinta vidine dilbio dalimi. Skausmas gali paūmėti atliekant tam tikrus judesius, tarkime, lenkiant riešą ar gniaužiant kumštį.
  • Alkūnės srityje gali būti juntamas sąstingis.
  • Rankose ir riešuose gali būti juntamas silpnumas.
  • Tirpimas ir dilgčiojimas gali plisti į mažylį ir bevardį pirštą.

PRIEŽASTYS

Skausmas vidinėje alkūnės dalyje atsiranda dėl lenkiamųjų riešo raumenų sausgyslių, kurios atsakingos už riešo ir pirštų sulenkimą, pažeidimo.

Skausmas dažnai yra siejamas su pasikartojančiais judesiais, per dideliu ar staigiu krūviu, netaisyklngu daiktų kėlimu, metimu ir staigiais judesiais. Sportuojantiems žmonėms skausmas gali kilti dėl netinkamo ar mažo apšilimo prieš treniruotes ar staigaus krūvio padidinimo. Neretai skausmas yra kaklo nervų šaknelių pažeidimo arba pečių juostos zonoje esančios problemos pasekmė. Tarkim, esant pažeistam nervui kaklinėje stuburo dalyje, skausmas gali būti juntamas alkūnės ar riešo zonoje.

Paradoksalu, bet nebūtina žaisti golfą ar būti sportininku, kad turėtumėte šį sutrikimą. Medialinį epikondilitą gali patirti ne tik golfo žaidėjai, bet ir kiti rakečių sporto atstovai, metikai, sunkumų kilnotojai ar nesportuojantys žmonės, kuriems dažnai tenka lenkti riešą ar tankiai atlikti pasikartojančius judesius (statybininkai, santechnikai, sandėlių darbuotojai ir t. t.)

Riešo lenkiamieji raumenys
Riešo lenkiamieji raumenys

 

 

 

 

RIZIKOS FAKTORIAI

  • Amžius (virš 40 metų).
  • Pasikartojantys judesiai.
  • Per didelis, staigus krūvis.
  • Viršsvoris.
  • Dilbio raumenų atrofija.
  • Rūkymas.
  • Raumenų disbalansas.
  • Sumažėjęs lankstumas.
  • Rakečių sportas.
  • Monotoniškas darbo pobūdis, dėl kurio įsitempia dilbio raumenys.

PREVENCIJA

  • Stiprinkite dilbio ir riešo raumenis.
  • Apšilkite ir lengvai patempkite raumenis prieš aktyvią veiklą.
  • Prieš imdamiesi naujos veiklos ar sporto pasitarkite su kineziterapeutu.
  • Išmokite taisyklingos pratimų atlikimo technikos.
  • Darykite pertraukas fizinio krūvio metu.

Pajautę skausmą alkūnės sąnaryje apsilankykite kineziterapijos klinikoje „Osteomedika“. Specialistai pritaikys jums individualų gydymą, padėsiantį atkurti pažeisto alkūnės sąnario funkcijas ir biomechaniką bei atsikratyti varginančio skausmo.

Komentaras

Būkite pirmas ir palikite savo nuomonę

Palikti komentarą

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.